Amzar ikan bakar

Amzar ikan bakar ni terletak di Permatang Pauh, Pulau Pinang. Dekat je dengan Warong Pokok Asam, nasi daging. Kedai ni beroperasi dari pagi hingga petang. Menyediakan juadah makan tengahari. Kedai makan ni, walaupun baru beberapa tahun buka, tapi kehadiran customer punya la ramai terutama waktu peak hour..masa geng-geng kerja opis, kerajaan, kerja swasta kuar nak cari makan.
kedai makan amzar - ikan bakar, permatang pauh 
kedai makan amzar - ikan bakar, permatang pauh (pic 2)
Walaupun nama kedai ni spesifik pasal ikan bakar, tapi bagi aku, tarikan utama orang datang sini sebab masakan dia punya la banyak..banyak pilihan sampai pening kepala aku nak pilih yang mana satu nak makan..Ikan/daging bakar dia pun not bad gak, tak banyak sangat, tak kurang sangat..cuma tarikan yang aku cakap tadi tu overshadow part yang bakar-bakar nih....tu pendapat aku la, korang jangan kecam aku plak...kah kah kah kah....



Kepelbagaian masakan di Amzar ikan bakar
masakan lagi, termasuk gulai satu periuk, Amzar ikan bakar
Antara menu 'bakar-bakar' di Amzar ikan bakar
Satu lagi tarikan kat sini, selain nak order minum cam biasa, boleh gak try layan diri minuman yang disediakan...ada 4 perisa, asam boi, jagung, bandung cincau dan air apa ntah aku tak ingat..hihihi
minuman layan diri - Amzar ikan bakar
Gambar nasi yang aku melahap tak sempat nak snap, dah kenyang baru teringat tak snap lagi..dah selamat duk dalam perut, tunggu masa nak kuar balik..kekekekeke...

Untuk datang sini boleh pakai GPS koordinat yang aku bagi ni atau pun boleh check google map.

 5°23'30.9"N 100°25'03.7"


No comments:

Post a Comment