Warung Adik Abang - Sarapan Pagi

Warung adik abang ni terletak di Kawasan Kampung Pertama, Permatang Pauh. berdekatan dengan Ikan bakar Amzar dan warung pokok asam - nasi daging. Warung adik abang ni hanya menyediakan menu sarapan pagi sahaja. So, kalau datang tengahari, memang kedai ni dah tutup la..Kedai ni tutup setiap hari rabu. Tak tahu la aku pasal apa diorang pilih hari rabu, bukan hari lain. Nak tau kenapa rabu, tanya tokey sendiri...Menu special warong ni lain sikit dari yang lain, diorang buat roti bakar. Roti pakai roti benggali...yang ni aku tak sure benggali yang buat or saja je pakai nama benggali sebab nama roti benggali dah jadi trekmark...sedap ooooo roti benggali..tambah plak makan waktu petang-petang sambil cicah kopi 0  perghhhh!!!!!!......

Ok, berbalik kepada warung adik abang ni, sebelum aku melalut benda lain, aku ada order dua menu roti bakar ni...set roti bakar telor goyang dengan set roti bakar telor separuh masak..set roti bakar telor goyang tu, kalau korang angkat pinggan, pastu goyang sikit, bergoyang beb telor tu...sebab tu nama dia telor goyang hahahahahaha..pandai tak aku buat lawak..menu yang lagi satu tu telor separuh masak dia memang sempoi..letak kicap sikit dengan lada, terangkat beb....roti benggali yang dah dibakar disapu dengan kaya yang menambahkan lagi keenakkan dan kelazatan sebenar roti benggali bakar...aku la rasa sedap..korang rasa la sendiri kihkihkih....
roti benggali bakar telor goyang 1 - warung adik abang
roti benggali bakar telor goyang 2 - warung adik abang

roti benggali bakar telor separuh masak - warung adik abang
2 biji telor separuh masak - warung adik abang
Warung ni memang terang-terang dia tu 'warung adik abang'..So korang tak payah ragu-ragu lagi betul ke idak kedai ni..warung tepi jalan. Macam biasa, aku sertakan sekali GPS koordinat dengan google map untuk korang cari...kalau lah korang nak cari kann...

pandangan hadapan warung adik abang
ada banner, tapi dah lusoh sikt la...
dalam warung adik abang
stok roti benggali dan telor
5°23'29.6"N 100°25'03.9"

No comments:

Post a Comment