Roti Canai Transfer Road Pulau Pinang (sarapan pagi)

Sebut je roti canai, semua orang dah boleh imagine bentuk roti tu macam mana, roti lembut, kuah dal or kuah kari, roti banjir, roti kuah asing....yup! semua tu roti canai.. Tapi korang akan tambah lagi satu dalam imiginasi korang kalau penah singgah kat roti canai transfer road ni. 
Roti Canai Transfer Road, guna koridor je kedai diorang
Roti Canai Transfer Road - suasana dalam kedai
Roti Canai Transfer Road - department buat roti canai
Apa yang rare kat sini? jeng jeng jeng....roti canai kat sini ada lauk beb! Korang boleh pilih nak lauk ayam atau daging. Diorang akan letak seketul ayam or daging. Cam makan nasi plak aku rasa, siap lauk bagai. Ni aku belanja gambar contoh roti canai lauk ayam kat orang..


roti canai lauk ayam
Kalau nak roti biasa pun ada gak, maksud aku roti kosong biasa...korang boleh pulih la nak kuah asing or uah banjir. Kuah pun boleh pilih kuah dal or kari. Kalau untuk budak-budak, better kuah dal la..kalau kari takut pedas plak..
Roti canai kuah banjir
tengah masak roti canai
Ada lagi satu menu special kat sini, which is roti bakar telur goyang. Aku penah makan roti bakar telur goyang kat warung adik abang dan arango roti bakar, tapi yang kat transfer road ni roti bakar mamak style...lain la sikit kan....
Roti bakar telur goyang transfer road
Kedai ni buka hanya untuk sarapan pagi saja. Kalau datang petang, memang takda la..Lagi satu nak habaq, department jual air, roti canai dan roti bakar, lain-lain tokey aku rasa..sebab bila nak bayar, kena bayar asing-asing kat setiap department tersebut..cewah bak hang, department konon.

Kalau nak datang sini, terutamanya orang luar, korang wajib pakai gps. Kalau tak pakai, mesti korang akan sesat. Justeru itu, aku terpanggil untuk membantu korang agar tidak sesat dihujung jalan. Harap gps koordinat dan google map yang aku kasi ni dapat bawa korang balik ke pangkal jalan...

5°25'15.1"N 100°19'50.2"

No comments:

Post a Comment