Warung Bihun Hangit Kampung Pertama, Permatang Pauh, Penang

Walaupun hangit, tapi sedap!..nak rasa bihun sedap, mai pekena kat sini..kat Kampung Pertama, Permatang Puah..landmark tempat ni, betul-betul berhadapan dengan masjid papan (aka masjid UMNO)...ke depan sikit ada satu lagi masjid batu (aka masjid PAS)..jangan tanya aku pasai apa dua masjid ni duk dekat-dekat...aku nak story pasai bihun hangit ni ja...

Warung Bihun Hangit

Bihun hangit dalam kuali besar - owner warung tengah masak

Bihun ni dah lama dah ada kat sini..menang terkenal dengan hangit yang sedap..Warung bihun hangit ni hanya sediakan bihun hangit untuk sarapan pagi sahaja..Kelainan ni yang orang dok cari-cari...nampak macam biasa, tapi luar biasa....boleh la korang cuba...akan rasa sikit bau hangit-hangit tu...
Bihun Hangit
Arah jalan nak ke warung ni, boleh guna google map dan gps koordinat dibawah:


5°23'17.5"N 100°25'05.3"E 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...