Nasi lemak royale Alor Setar, Kedah - restoran sebelah Istana Sultan Kedah

haaaa.....ni restoran nasi lemak royale yang kedua aku pergi....restoran yang pertama, kat Alor Setar gak, cuma restoran tu dekat dengan bandar sikit (nasi lemak royale jalil)...Restoran yang sebelah istana ni mungkin akan lebih terasa ke'royale'lan kot...maklum la sebelah pagar istana je..hihihihi..Sangat unik, makan nasi lemak malam-malam...biasanya nasi lemak ni kita makan waktu pagi je sebagai breakfast....
nasi lemak royale Alor Setar sebelah Istana 

dalam restoran nasi lemak royale
Rasa macam mana? Sama macam nasi kandar yang kat Penang, cuba nasi yang digunakan adalah nasi lemak...Style susunan pun sama dengan sususan nasi kandar...yang penting campuran kuah tu kena betul dan tepat agar element kekandaran masih dapat dikekalkan...tahap kefamousan tempat ni boleh tahan jugak la...ramai orang yang datang...di sediakan juga tempat parking disebelah restoran ni...
pilihan lauk pauk
So, kat sini aku nak share la kat korang nasi-nasi lemak royale yang aku dah makan, oppsss...aku dan family aku...nak tahu apa beza rasa royale dengan nasi kandar,mai cuba sendiri kat sini..hahahahaha
nasi lemak royale - ayam goreng dan telur rebus

nasi lemak royale - ayam goreng

nasi lemak royale - ayam goreng dan bendi rebus

No comments:

Post a Comment