Makan mee udang di Bagan Nakhoda Omar (B.N.O), Sabak Bernam Selangor

Bagan Nakhoda Omar (B.N.O) takde kena mengena dengan politik walaupun bunyi cam Noh Omar..hihihi...Rupanya Bagan Nakhoda Omar (B.N.O) salah satu tempat menarik di Sabak Bernam, Selangor. B.N.O sebenarnya ada pantai, tapi pantai yang berselut bukan berpasir. Masa aku datang sini dalam tengahari. Memang panas la kat waktu tengahari. Matahari pacak atas kepala. Waktu ni air laut tengah surut, nampak laut jauh dari darat. Tapi kalau korang datang petang-petang ok la, sebab air pasang. Aku rasa laut ni tak sesuai untuk mandi....boleh tengok bot-bot nelayan je keluar masuk. Sambil santai-santai tengok laut, boleh pekena mee udang kat restoran bertentangan dengan laut ni.
Restoran Mee Udang Bagan Nakhoda Omar (B.N.O)

orang ramai menjamu selera
Dalam bangunan tu, ada dua gerai yang jual mee udang. Diorang bahagikan mengikut color kerusi kuning dan kerusi merah. Kalau orang duduk di kerusi merah, maka gerai merah akan ambil order sebaliknya jika ada orang duduk di kerusi kuning, makan gerai kuning akan ambil order. Uutuk kes aku, aku pilih kerusi merah. Menu kat sini berasaskan udang, mee udang, mee rebus udang, nasi goreng udang.....selain tu agak juga laksa, kerang bakar...jadi untuk menu aku tenghari tu di B.N.O aku pilih mee rebus udang dan kerang bakar....
Mee rebus udang B.N.O

kerang bakar
Jika korang ada di Sabak Bernam, Selangor boleh la datang di B.N.O ni...santai-santai sambil makan mee udang sambil tengok laut. Aku cadangkan korang datang waktu petang le, jangan macam aku datang waktu tengahari panas lit lit...hahahaha..Untuk yang first time yang nak datang ke sini, aku sediakan gps koordinat dan juga google map untuk korang explore.

gps koordinat = 3°46'01.3"N 100°52'22.1"E

No comments:

Post a Comment