Jom makan cendol di BM Best Cendol, Bukit Mertajam

BM Best Cendol, Bukit Mertajam
BM Best Cendol, Bukit Mertajam Pulau Pinang merupakan salah satu tempat untuk korang singgah jika korang berada di sekitar Bukit Mertajam. Cendol ni memang terbaik dan menjadi tumpuan peminat-peminat cendol. BM Best Cendol ni terletak di Jalan Danby. Bila Korang masuk je ke Jalan Danby ni, korang akan nampak signboard besar GERAI JALAN DANBY. Dekat situ la ada BM Best Cendol, gerai yang paling depan sekali. Gerai dicelah-celah bangunan, tapi dah siap berbumbung la.
Di sini ada cendol pulut, cendol jagung, cendol kacang, cendol biasa. Sejukkan tekak dengan cendol waktu musim panas memang terasa kenikmatan. Selain cendol di BM Best Cendol ni, ada juga menu makanan yang goreng-goreng, nasi bihun, koay teow. Tapi biasanya orang akan order cendol dulu la kan. Penat-penat cari BM Best Cendol, tetiba dah sampai tak order cendol...tak tercapai objektif..hihihihihi.
menu utama cendol dan senarai menu makanan BM Best Cendol

Cendol pulut
aku order semangkuk cendol pulut. Memang sedap dan terbaik lah. Pulut pun lembut je. Santan pun ok. Part yang paling penting dalam cendol ni, tahap kepekatan santan. Kalau santan ok, yang lain akan ok.
Kepada yang tak biasa dengan jalan-jalan di Bukit Mertajam ni, korang boleh guna gps koordinat yang aku dah sediakan di bawah. Jalan di Bukit Mertajam ni kebanyakkannya jalan sehala. Lagi satu parking masalah sikit la, ikut nasib korang la...kalau nasib baik dapat parking dekat dengan BM Best Cendol ni.
gps koordinat BM Best Cendol : 5°21'48.9"N 100°27'40.5"E

No comments:

Post a Comment