Makan Mee Udang di Restoran Terapung TT Merdeka, Tikam Batu, Kedah

signboard arah jalan restoran terapung TT merdeka dari jambatan merdeka
 Jambatan Merdeka di Tikam Batu, Kedah ni adalah sempadan negeri kedah dan Pulau Pinang. Dekat dengan Jambatan Merdeka ni juga, terdapat restoran terapung atau nama penuh restoran ni adalah Mee Udang Restoran TT Merdeka. Berhampiran dengan Jambatan merdeka tu, korang akan nampak signboard warna merah penunjuk arah lokasi Restoran TT Merdeka ni seperti dalam gambar di atas. 
Mee udang restoran terapung TT merdeka
Korang masuk je ke jalan tu, lebih kurang dalam 200 meter, korang         akan perasan Mee Udang Restoran     Terapung TT Merdeka ni. Korang      akan dapati restoran ni benar-benar terapung di atas sungai menggunakan  pelampung dari tong-tong yang            besar dalam kuantiti yang banyak. Daripada restoran terapung tersebut, kita boleh lihat Jambatan Merdeka nun jauh di sana. Waktu perniagaan restoran ini bermula dari pukul 1 tengahari hingga 12 tengah malam. Jangan datang pada hari Rabu sebab Rabu diorang tutup.


Jambatan Merdeka dari dalam restoran terapung
Berbalik kepada menu utama di restoran terapung ni, yang selalu orang nak order adalah mee udang. Selain mee udang,ada juga megi udang, koay teow udang dan nasi goreng udang. Pencuci mulut, korang boleh cuba rojak tt merdeka.
Mee Udang

Rojak buah
Bagi yang nak mencuba makan mee udang di restoran terapung ni, boleh la datang dengan berpandukan Jambatan Merdeka sebagai guideline. Untuk nak lebih mudah lagi, korang boleh guna gps koordinat dan juga google map seperti di bawah ni.
gps koordinat Mee Udang Restoran Terapung : 5°33'49.6"N 100°25'41.6"E

No comments:

Post a Comment