Pak Mat Western Cafe, tempat makan makanan barat citarasa hotel, harga warung

Pak Mat Western Citarasa Hotel Harga Warung

antara ruang di dalam Pak Mat Western
Pak Mat Western Cafe yang terletak di Simpang Ampat, Pulau Pinang. Ada cakap tempat ni Bukit Minyak...arghhhhhhhh!! Aku dah conpius yang mana satu...tapi takpe, kalau korang nak datang ke sini, korang ikut je gps koordinat yang aku selitkan dalam posting ni kat bawah sekali.
Pak Mat Western ni buka bermula dari pukul 5 petang. Waktu-waktu ni kalau korang datang, memang jemmed tahap gaban la. Area ni kawasan perindustrian, so orang ramai baru start nak balik kerja pukul 5 petang. Tambahan pulak Pak Mat Western ni betul-betul tepi jalan raya yang super duper busy dan juga dekat dengan simpang tiga jalan.
Pak Mat Western ni memang famous la, mana taknya, page-page food review yang terkenal macam VitDaily, The Vocket, Laparpo, RCM dan macam-macam lagi lah dah jejak kaki kat sini. Yang bestnya masa aku datang sini pun, masih ada lagi yang buat food review ala-ala Jalan-Jalan Cari Makan TV3. Aku pun blogger food review gak...hahahahaha.. tapi tak famous la macam depa tu....blogger baru nak up..kui kui kui....
Disebabkan dah jadi famous, Pak Mat Western tak menang tangan bila sentiasa diserbu orang ramai yang nak mencuba sendiri western food/makanan barat di sini. Sebab tu kadang-kadang ada orang review kat sini service lambat sebab dah terlalu ramai, diorang lost control. Tanbah-tambah kalau weekend memang ramai gila orang, kalau korang kena berdiri tunggu meja dalam 10-15 minit, itu biasa la. Tapi time aku ok jer...service cepat, makanan pun sampai cepat....mungkin aku datang weekdays kot.
Menu pulak sangat banyak pilihan untuk korang nak cuba. Daripada review dari blog-blog yang famous, aku dapati kebanyakan menu sangat sedap. Untuk kunjungan aku kali ni, aku order lamb chop, spaghetti bolognese, mushroom soup with garlic bread dan nasi goreng ayam grill (nasi goreng ni ada nama dia, tapi aku tak ingat).
lamb chop terbaik!

spaghetti bolognese

nasi goreng ayam grill

mushroom soup with garlic bread
Bagi yang nak merasai keenakan masakan barat di Pak Mat western, korang boleh cari dengan menggunakan gps koordinat dan juga google map seperti yang telah aku sediakan di bawah ni:

                              gps koordinat Pak Mat Western : 5°19'20.6"N 100°27'00.1"E

No comments:

Post a Comment