Tak lengkap ler datang Penang kalau tak singgah makan di Original Penang Kayu Nasi Kandar

Original Penang Kayu Nasi Kandar

orang ramai beratur untuk ambil nasi kandar
Original Penang Kayu Nasi Kandar yang terletak di Lebuh Nipah, Bayan Lepas, Pulau Pinang menjadi tumpuan peminat-peminat nasi kandar. Nasi kandar di Original Penang Kayu Nasi Kandar ni memang terbaik. Tak lengkap ler kalau korang datang ke Penang ni tak singgah makan di tempat ni. Original Penang Kayu Nasi Kandar ni adalah nasi kandar yang famous juga la di Pulau Pinang ni. Walaupun aku dah banyak kali dengar kewujudan dan kesedapan yang selalu diperkatakan orang, nanum inilah kali pertama aku berkesempatan untuk merasai sendiri nasi kandar di restoran ni. Setelah aku merasainya sendiri, makan dengan ini aku mengesahkan bahawa khabar angin yang aku dengar selama ini berkenaan Original Kayu Nasi Kandar ternyata benar.
nasi briyani, ayam madu, bendi rebus

nasi briyani, ikan kari, sayur kobis
Korang boleh pilih la nak nasi putih or nasi briyani. Bagi aku, aku pilih nasi briyani la kan....nasi putih dah selalu sangat makan. Nak mencari restoran ni, 2-3 kali aku berpusing-pusing...tapi last-last jumpa juga la... Nak senang untuk ke sini, korang boleh pakai je gps koordinat yang aku dah sediakan seperti di bawah. Google map pun kali sertakan sekali. Orignal Penang Kayu Nasi Kandar ni aku rasa macam diorang ambil empat or lima unit kedai untuk restoran diorang je. Boleh pilih nak makan di dalam atau di luar.
Restoran yang luas dan selesa
gps koordinat Original Penang Kayu Nasi Kandar : 5°20'12.4"N 100°17'34.5"E

No comments:

Post a Comment