Daging Bakaq Danok terbaik di Restoran Iwan Char Koay Teow, Bertam, Kepala Batas

Iwan Char Koay Teow, Bertam, Kepala Batas

Meja makan yang banyak di Iwan Char Koay Teow ni...
Iwan Char Koay Teow ni terletak di Pusat Bandar Bertam, Kepala Batas Pulau Pinang. Kalau dari susur keluar tol Bertam, ambil kanan, jumpa simpang empat (ada bank rakyat) belok ke kanan. Korang akan jumpa nanti restoran Iwan Char Koay Teow ni.  Di sini sebenarnya bukan saja jual char koay teow, ada juga menu-menu lain yang menarik. Yang paling aku suka adalah Daging Bakaq Danok yang super duper osem. Sos cicah pun terbaik. Rasa macam makan daging harimau menangis yang juicy dan creamy..yumm yumm yummmm.... 
Lagi satu yang patut korang cuba adalah nasi goreng udang. Aku rasa diorang guna udang galah kot..namapak cam udang galah yang viral rm1 seekor tu... Udang besar banyak ekor jugak la untuk sepinggan nasi goreng udang tu. Selain tu of coz la korang kena cuba char koay teow diorang tu. Tapi tekak aku masih berselera untuk makan Daging Bakaq Danok tu... masing-masing punya selera kan..
Daging Bakaq Danok

nasi goreng udang

char koay teow
Selain tu, aku menambahkan lagi menu sebagai melayan selera lapar aku yang tengah menggila sekarang ni dengan nasi putih set keli dan juga mushroom soup.
nasi set keli goreng

mushroom soup

air bandung dan bandung cincau
Kepada yang berminat nak makan petang di Bertam Kepala Batas, boleh la datang ke Iwan Char Koay Teow ni. Buka petang hingga malam. Untuk memudahkan pencarian korang, aku sertakan gps koordinat dan google map sebagai panduan dan rujukan untuk korang.
gps koordinat : 5°31'00.8"N 100°26'52.1"E   or     5.516875, 100.447806

1 comment: