Jom makan Melawati Nasi Ayam Hainan Singapore di Taman Melawati Berhampiran Zoo Negara

Melawati Nasi Ayam Hainan Singapore
view dari luar gerai Melawati Nasi ayam Hainan Singapore
 Penat-penat dah berjalan dalam Zoo Negara, dari pagi dalam zoo, bila dah tengahari, perut pun mula minta untuk diisi. Disebabkan aku bukan orang tempatan kat situ, so tak tahu mana nak tuju untuk makan tengahari. Aku plan nak cari makan yang dekat-dekat dengan zoo je. So aku pun memohon bantu pakcik google untuk bertanya tempat yang dekat-dekat dengan zoo. Perut dah asyik minta-minta je nih...tak sempat dah nak cari yang jauh-jauh. Maka pakcik google pun membantu dan memberi tunjuk arak ke satu lokasi yang berdekatan. Tapi tetiba aku lost... pencarian aku berakhir di Taman Melawati. So, bila dah sampai situ, aku lupakan saya pandu arah pakcik google tu tadi. Walau bagaimanapun aku ucapkan juga la terima kasih kat pakcik google tu tadi. Cari punya cari di area Taman Melawati tu, akhirnya aku terjumpa dengan gerai makan Melawati Nasi Ayam Hainan Singapore nih...bukan kat Singapore ek....Taman Melawati ni dekat je dengan zoo....takde la aku pergi cari sampai Singapore hihihiihi..
ramai orang makan di sini
Bila aku perhati gerai makan ni, macam best je...ramai orang datang walaupun dari luar nampak cam biasa-biasa, kat dalam penuh manusia. Nak cari meja kosong pun kena tunggu kejap masa aku sampai tu. Alhamdullillah, at last dapat gak meja kosong. So, aku pun order la nasi ayam hainan. Bila aku start makan je....fuh! sedap beb! aku siap order nasi tambah...mungkin faktor lapar sangat kot hahahahaha...
ayam hainan....terbaik!

nasi dan sup pun sedap
Tak menang tangan diorang buat nasi ayam...orang sentiasa ada, permintaan sentiasa tinggi setiap masa. Tengah-tengah cuaca panas ni, makan nasi ayam dengan cendol jagung lagi membangkitkan selera. Selain dari menu nasi ayam ni, ada banyak lagi menu lain rupanya yang aku perhati dalam list menu dekat dinding. Aku aku tengok kebanyakannya makan nasi ayam hainan tu.
cendol jagung

senarai menu di Melawati Nasi Ayam Hainan Singapore
Bagi yang nak cuba makan di Melawati Nasi Ayam Hainan Singapore ni, terutama yang baru lepas keluar dari Zoo Negara, boleh la datang sini. Aku tolong korang dapatkan gps koordinat gerai ni. Korang guna je. InsyaAllah sampai.
gps koordinat Melawati Nasi Ayam Hainan Singapore : 3°12'35.2"N 101°45'09.0"E atau
3.209786, 101.752490

2 comments: