Apa yang best makan di Cargas Cafe, Bayan Lepas Pulau Pinang?


orang ramai nak makan di Cargas Cafe
           
cargas cafe
cargas cafe
Cargas Cafe yang terletak di Bayan Lepas, Pulau Pinang juga menjadi tarikan orang ramai untuk mencuba dan menikmati makanan di sini. Pulau Pinang memang terkenal dengan kepelbagaian makanan yang unik dan juga famous. Kebanyakan orang sekarang berjalan nak makan je selain melawat tempat-tempat yang menarik.
Biasanya orang akan cari nasi kandar jika datang ke Pulau Pinang kan..... Tapi Cargas Cafe ni bukan la restoran nasi kandar. Namun Cargas Cafe ni juga adalah salah satu tempat menarik untuk pencari makanan di Pulau Pinang ni. 
Apa yang menarik di Cargas Cafe ni? Jika korang datang ke sini, cuba la rasa gulai ikan pari. Ikan pari yang lembut dan sedap. Rasa gulainya lain sikit dari gulai yang kita biasa makan. Rasa gulai tu nak macam asam pedas pun ada...tapi bukan asam pedas ek, itu adalah gulai ikan pari!
gulai ikan pari cargas cafe
Lagi satu yang menjadi tarikan pengunjung adalah ayam goreng diorang. Digoreng panas-panas, kemudian letak je, berebut orang nak ambil ayam goreng. Tak sampai 5 minit dah habis semua ayam goreng tu. Kalau tak sempat ambil ayam goreng tu, kena tunggu next trip ayam goreng. Korang kena bersedia untuk berebut. Ada yang lagi licik, diorang tunggu siap-siap kat dapur...hahahahaha.
ayam goreng cargas cafe
Selain tu, ada banyak lagi makanan yang sedap-sedap di sini. Orang sentiasa ramai terutamanya waktu tengahari. Rasa macam sesak je nak ambil lauk.
sayur dan sambal
ramai orang tengah pilihan makanan

tempat makan yang terasing
dari tempat nak ambil makanan
antara makanan di Cargas Cafe

 Kepada yang ingin datang ke Cargas Cafe ni, ianya terletak di Bayan Lepas, Pulau Pinang. Bagi yang tak biasa dengan Pulau Pinang, korang boleh guna gps koordiant dan google map yang aku sediakan seperti di bawah ni.

gps koordinat : 5°17'41.1"N 100°15'30.3"E atau 5.294739, 100.258416
                                        

No comments:

Post a Comment