Asam Pedas Selera Kampung di Bandar Melaka

Asam Pedas Selera Kampung, Melaka

Dalam restoran Asam Pedas Selera Kampung
Melaka memang terkenal dengan asam pedas. So kalau dah sampai melaka, jangan hairan pulak bila hampir semua restoran ada asam pedas..... macam korang pergi Kedah la, mana ada asam pedas, semua restoran mesti ada gulai.
Restoran Asam Pedas Selera Kampung ni terletak di tengah-tengah bandaraya Melaka, dekat-dekat dengan Dataran Pahlawan semua tu. 
Parking agak mencabar jugak lah. Ikut nasib korang la. Masa aku datang ada dua kali juga la memusing, last-last dapat parking betul-betul depan restoran Asam Pedas Selera Kampung ni.
Berbalik kepada menu asam pedas, ada banyak juga la masakan asam pedas di sini, aku cuma sempat nak merasa asam pedas ikan kembong dan asam pedas ikan pari....
Menu lain yang aku rasa sedap adalah masak lemak daging salai. Sedap arrr bagi aku.... Sebab dari review yang aku baca dari blog-blog, diorang cakap masak lemak pun sedap jugak... tu yang aku nak try tu...
Untuk pengetahuan korang juga Restoran Asam Pedas Selera Kampung ni juga selalu diterjah oleh blog-blog femes, Jalan-Jalan Cari Makan TV3 dan program-program makan yang lain.
asam pedas ikan pari

asam pedas ikan kembong

masak lemak daging salai

ayam goreng

sayur
Kepada yang nak datang sini, restoran Asam Pedas Selera Kampung ni terletak di alamat Jalan PM3, Mahkota Aquare Bandar Hilir, 75000 Melaka. Boleh guna gps dan google map seperti di bawah ni.

gps koordinat : 2°11'23.5"N 102°14'51.5"E atau  2.189853, 102.247633

1 comment:

  1. Makanan kat sini memang sedap2 sapa lah owner dia

    ReplyDelete