Tempat proses keropok lekor Dynar Lekor, Kuala Terengganu

kedai keropok lekor - Dynar Lekor Kuala Terengganu
Dynar Lekor
Lot 8292 Seberang Takir Darul Iman,
Kampung Bukit Tok Beng
21300 Kuala Terengganu
Terengganu
Dynar Lekor ni diorang proses sendiri keropok lekor then terus jual kepada customer. Kalau datang ke Kuala Terengganu ni, tempat ni wajib korang kena singgah untuk beli keropok lekor. Selain keropok lekor, keropok keping pun ada di sini. So, boleh borong sekali. Rugi la tak beli keropok lekor ni terutama orang luar Terengganu. Orang terengganu mungkin dah biasa sebab makanan tradisi diorang kan....
kayu api untuk masak/rebus keropok lekor

ada banyak periuk besar yang tengah masak/rebus keropok lekor
keropok lekor di proses mengunakan kaedah dapur tradisional bagi mengekalkan keaslian rasa keropok lekor terengganu. Korang boleh tengok keropok lekor di rebus menggunakan dapur kayu api yang banyak dengan periuk besar. Api yang marak dan sekata nyalaannya boleh dilihat oleh semua pelanggan yang datang.
keropok lekor yang dah siap dimasak, boleh makan di kedai

Kalau ramai orang, kena ambil nombor giliran dulu

banyak juga pilihan keropok keping
Selain beli untuk bawa balik, ada juga disediakan cafe untuk korang makan terus di situ. Dimasak panas-panas, terus makan...memang rasa fresh la...Korang kena beli dan makan juga di situ...baru feel makan keropok lekor kuala terengganu.
Kepada yang datang ke Kuala Terengganu dan mencari Dynar Lekor ni, aku sediakan gps koordinat dan google map sebagai rujukan dan panduan untuk korang.
gps koordinat : 5°21'23.4"N 103°07'09.2"E atau 5.356511, 103.119209

No comments:

Post a Comment