Bukan Steak biasa-biasa di KBB Burger & Steak, Kota Bahru Kelantan

KBB Burger & Steak< Kota Bahru, Kelantan

chef tengah masak di dapur yang open

meja makan kat luar pun ada

Alang-alang dan ada kat Kota Bahru ni, mesti kena cari KBB Burger & Steak ni. Dah banyak tempat dah aku try makan makanan barat a.k.a western food ni, tapi kat sini KBB Burger & Steak ni, lain dari yang lain. Cara penyediaannya pun bukan biasa-biasa. Jenis-jenis daging yang ada di sini pun bukan biasa-biasa. Pendek cakap diorang ni memang expert la pasal daging-daging nih.
Kalau korang nak makan steak di sini, rule number 1, korang kena pastikan poket korang tebal. Tebal dengan duit ek, bukan dengan daun-daun. Busuk-busuk pun, korang ada kredit card la as backup. Steak kat sini harga atas RM100 dan yang paling mahal boleh mencecah RM2000... haaaaaa ada berani????
Antara jenis-jenis daging yang ada di KBB Burger & Steak ni adalah seperti berikut:

-Australia Wagyu Ribeye / sirloin
-Australia wagyu Tomahawk
-Japanese Wagyu A5
-Japanese Wagyu Tomahawk
-Japanese Tomahawk
-Angus
-Grainfed
-Grassfed

meh pilih daging...dah siap-siap harga
Kalau nak pilih daging, ada kat dalam peti ais. Setiap pek dagign tu dah tertulis harga supaya korang tak main bedal je order suruh masak...hahahahaha... takde la terkejut sangat kalau dah tahu harga awal-awal kan.
Disebabkan bajet aku tak berapa nak cukup, so kat sini aku makan burger je la...hahahahaha... Burger je murah sikit, dalam belas-belas ringgit.
menu burger

burger

burger

air pun sedoppp
KBB Burger & Steak ni, kalau korang perasan, ada iklan diorang ni dalam facebook. Iklan tu aku tempek kat sini. Tengok video di bawah ni.

Kalau nak tahu apa kelebihan dan keenakan setiap jenis-jenis daging yang ada di KBB Burger & Steak ni, korang boleh tengok video yang kat bawah ni pulak.


Ok dah tengok semua tu, kalau rasa-rasa nak makan steak or burger, boleh la datang ke KBB Burger & Steak Kota Bahru Kelantan. Aku sertakan untuk korang gps koordinat dan google map sebagai panduan dan rujukan korang untuk sampai ke sini.
gps koordinat : 6°06'38.5"N 102°14'29.4"E atau 6.110690, 102.241506

No comments:

Post a Comment