Hidangan celup tepung di Restoran Ombak Pantai, Pantai Penarik, Terengganu

Restoran Ombak Pantai, Pantai Penarik, Terengganu

Restoran Ombak Pantai, Pantai Penarik, Terengganu

Restoran Ombak Pantai, Pantai Penarik, Terengganu
Kalau ke terengganu, wajib korang kena cuba makan hidangan celup tepung. Maksud celup tepung ni, semua jenis makanan laut seperti ikan, sotong, udang, ketam dan lain-lain lagi yang adadi sini.
Kat Terengganu ni aku aims nak pergi terjah Warung Pak Nong yang juga jual makanan celup tepung ni. Warung Pak Nong ni kira tempat famous jugak la.... Tapi tak kesampaian sebab Warung Pak Nong ni buka dalam pukul 3 -3.30 petang...Tak sempat aku nak tunggu sebab kalut nak gerak ke Kelantan dah. So maybe lain trip aku singgah.... trip ni salah percaturan sikit..hihihihi
Ombak Pantai ni dekat Terengganu jugak. Juga macam Warung Pak Nong, bertentangan dengan pantai. Pantai pun cantik je tengok permandangan. Pantai ni namanya pantai Penarik.
Sebab aku datang dari jauh kannn, takan datang minum air jer, so, kena la try segala jenis celup tepung di Restoran Ombak Pantai nih.
Sotong goreng tepung, wajib la aku ambil....then aku ambil ikan celup tepung...then udang celup tepung..last but not least, keropok lekor goreng celup tepung.
sotong celup tepung yang dah dipotong-potong

ikan celup tepung

udang celup tepung

keropok lekor celup tepung
Aku nak ingatkan kat korang, jangan main ambil je semua yang korang tengok. Lagi banyak korang ambil, lagi mahal korang nak kena bayar nanti... Harga di kira setiap sekor yang korang ambil dan harga tak sama setiap sekor berdasarkan saiz. Korang tengok sendiri bil aku kat bawah ni.
bil makan
So, hati-hati la ek....masa nak ambil tu syok berebut dengan orang ramai, tapi masa nak bayar, terketar-ketar tangan nak hulur duit.
Kat Pantai Penarik ni, banyak restoran yang jual makan celup tepung ni. Tapi kalau korang nak datang sini, korang google je pantai Penarik Terengganu kat mana or korang boleh rujuk gps koordiant dan google map seperti kat bawah ni.
gps koordinat : 5°35'54.0"N 102°49'25.4"E atau 5.598327, 102.823718

No comments:

Post a Comment