Mamu roti canai terbang, Penaga Pulau Pinang

Mohd Zambree Yacob (Mamu roti canai terbang) - gambar ihsan Berita Harian


Mamu roti canai terbang yang terletak di Penaga Pulau Pinang, menjadi tarikan orang ramai untuk datang sendiri makan sambil menyaksikan penebar roti canai menunjukan aksi roti canai terbang.
Pengasas, Mohd Zambree Yacob atau lebih dikenali mamu roti canai, telah menjelajah ke banyak negara berbekalkan kemahiran menebar roti canai terbang.
Antara negara yang pernah dilawati adalah Korea, Jepun, Perancis, Azerbaijan, Filipina, Indonesia, Australia, London dan banyak lagi tempat-tempat lain. Jepun adalah negara yang paling berminat dengan roti canai menurut mamu dan dijual dengan harga RM24 sekeping.
Restoran mamu roti canai terbang, beroperasi setiap hari kecuali hari Selasa. Selasa tutup. Selain roti canai yang menjadi tarikan orang ramai, ada juga nasi lemak, cucur udang dan juga nasi berlauk. Banyak juga lauk pauk yang ada.
restoran Mamu Roti Canai Penaga

penebar-penebar roti canai
Sekarang ni kalau pergi ke Mamu Roti Canai, ramai penebar-penebar muda ada disini, mungkin semuanya anak murid mamu sebab semuanya pandai buat roti canai terbang. Sesekali diorang beraksi menunjukkan aksi roti canai terbang, tambahan pulak tempat diorang menebar roti canai mengadap ke arah pelanggan.
sambil makan, sambil lihat aksi roti canai terbang

ramai orang yang datang sarapan pagi roti canai
Ok sekarang tiba masa aku nak tunjuk rupa paras roti canai yang berterbangan tu. Biasa roti canai petak kan, jarang ada roti canai bulat. Tapi di sini roti canai adalah berbentuk bulat.
roti canai kosong

roti canai telur

nasi lemak, cucur udang dan tahu sumbat

nak makan nasi campur pun ada
Kepada yang nak merasai roti canai terbang, boleh lah ke restoran Mamu Roti Canai Terbang ni yang terletak di, Penaga yang beralamat, Next to 460, Jalan Besar Penaga, Kampung Paya, 13100, Penaga Pulau Pinang. Boleh juga guna gps dan google map yang aku sertakan dibawah ni.
gps koordinat : 5°31'44.0"N 100°22'55.4"E atau 5.528889, 100.382047

No comments:

Post a Comment