Sarapan pagi di pasar awam Seberang Jaya yang baru

Bahagian barangan kering, sayur-sayur dan sebagainya

barangan basah - ikan, udang, daging, ayam dan sebagainya

sebelah barang dapur, sebelah medan selera
Pasar Awam Seberang Jaya yang ni tak pasti la sama ada pasar ni akan kekal di situ selama-lamanya atau pun hanya sementara saja. Sebenarnya tempat asal pasar awam ni di lokasi yang lain. Lokasi lama pasar awam ni berdekatan dengan stesen petron. Pasar awam lama nampak macam nak buat renovation. Tak pasti la kalau akan dipindahkan balik ke lokasi lama.
Kalau nak compare antara dua lokasi pasar awam ni, yang baru lebih nampak tersusun dan sistematik. Dari segi keselesaan pula, pasar yang baru lebih luas dan selesa. Nak kepasar untuk beli barangan dapur pun selesa. Dah penat beli ikan sayur bagai.... boleh la sarapan di medan selera yang juga dalam bangunan yang sama.
medan selera pasar awam seberang jaya

pelbagai jenis makanan di medan selera seberang jaya
Di medan selera Pasar Awam Seberang Jaya ni, banyak jenis makanan yang ada yang korang boleh pilih. Banyak kiosk-kiosk makanan yang menyediakan pelbagai jenis makanan. Untuk pengunjung cina, atas kisok khas untuk diorang...makanan cina.
Antara makanan yang aku makan di sini adalah nasi goreng ayam, nasi goreng ikan masin, telur separuh masak....
nasi goreng ayam

nasi goreng ikan masin

telur separuh masak
Kepada yang mencari Pasar Awam Seberang Jaya (Baru) ni, boleh rujuk gps koordinat dan google map seperti di bawah:
gps koordinat: 5°23'43.3"N 100°23'46.1"E atau 5.395370, 100.396125

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...