AT Satay Semeling, Bedong Kedah


AT Satay Semeling, Semeling, Bedong Kedah
deretan satay sedang dibakar

AT Satay Semeling ni Terletak di Semeling, Bedong Kedah. Betul-betul di hadapan Taman Desa Semeling.
Jalan nak masuk ke Semeling ni jem teruk. Macam pelik pulak aku rasa. Jalan ni nak masuk ke kawasan kampung je pun. Tapi bila sampai di AT Satay Sembeling ni, aku rasa mesti sebahagian besarnya nak datang ke AT Satay Semeling (aku agak-agak je, kalau ada nak pergi tempat lagi yang lagi best, tu aku taktau).
Macam mana agak boleh cakap macam tu? sebabnya parking yang disediakan oleh AT Satay Semeling ni agak luas dan parking full!!!!
semua yang parking ni, nak pergi ke AT Satay Sembeling
Nampak tak bertapa ramainya manusia yang nak makan Satay Semeling ni. Memang dah viral satay semeling ni sedap, mungkin sebab tu ramai yang datang.
ramai orang dalam AT Satay Semeling
Ada satay ayam, daging, perut, kambing, rusa dan arnab. Pilih yang mana korang rasa nak makan. Kalau nak menu lain pun ada jugak. Tapi kalau tak makan satay di sini, baik tak payah la datang, susah-susah redah jem, susuh cari parking, tetiba dah duduk kat meja tak order satay. Ibarat bagai naik sampan tak pakai lifejacket.
AT Satay Semeling (ayam dan daging)

AT Satay Semeling (ayam dan daging)
Selain satay, menu lain, korang boleh rujuk senarai menu seperti gambar dibawah:
AT Satay Semeling - menu 1

AT Satay Semeling - menu 2
Banyak juga kan senarai menu tu selain satay. Aku cuba gak la sekit, just nak rasa. Aku cuba bihun sup daging, ayam percik, koay teow goreng.....
bihun sup daging

ayam percik

koay teow goreng
Kepada yang nak makan satay semeling di AT Satay Semeling, boleh la datang ke Semeling, Bedong Kedah. Kalau dari exit Sungai Petani Selatan tu, ada simpang 4, terus jer. Kalau tak confident, boleh guna gps koordinat dan google map seperti di bawah sebagai rujukan dan panduan.
gps koordinat : 5°41'42.1"N 100°28'21.0"E atau 5.695025, 100.472486

No comments:

Post a Comment