DAPO PATA tempat makan Kontena di Kuala Terengganu

Dapo Pata Kontena

banyak kedai makan di Dapo Pata

Dapo Pata Kontena Tok Jembal di Kuala Terengganu ni boleh lah nak jadikan lokasi pesinggahan korang jika ke Kuala Terengganu. Di sini banyak kedai makan yang menggunakan 100% kontena sebagai tempat makan. Kontena yang di ubahsuai menjadi gerai-gerai makanan. Tempatnya cantik dengan lampu-lampu mentol pada waktu malam. Tapi masa aku datang ni hujan daaaaa.....jadi pergerakkan aku agak terbatas la sikit. Lagi pun bila hujan ruang-ruang yang berbumbung agak terhad sikit. Kebanyakkannya 'open air'..
Gerai Aroy Kitchen - original thai food
Disebabkan hujan masih tak berhenti, jadi aku terjah je ke gerai Aroy Kitchen yang menyediakan masakan original thai food. Ada la sikit bumbung tempat berteduh sambil makan-makan.
nasi sriracha ayam

nasi padkrapav ayam

nasi buttermilk
Itu adalah antara menu yang aku try malam tu. Memang lain macam sikit menu. Gerai-gerai lain di Dapo Pata ada juga yang menarik dan best2. Jika korang datang boleh la explore makanan di sini.
antara gerai-gerai kontena
Jika korang nak datang ke sini, aku sediakan gps koordinat dan google map sebagai rujukan dan panduan korang.
gps koordinat : 5°23'55.2"N 103°06'13.0"E atau 5.398673, 103.103601

No comments:

Post a Comment