Pasar Kedai Payang baru 2019, Kuala Terengganu

Pasar Payang, Kuala Terengganu

Pintu masuk Pasar Payang
Pasar Kedai Payang @ Pasar Payang di Kuala Terengganu sememangnya popular bukan saja dikalangan penduduk tempatan malahan menjadi destinasi persinggahan orang luar yang berkunjung ke Kuala Terengganu. Namun nostalgia Pasar Payang yang lama mungkin agak terencat sikit sebabnya Pasar Payang yang lama telah pun dirobohkan dan diganti dengan Pasar Payang yang baru pada tahun 2019. So, start dari 2019, Pasar Payang adalah di bangunan baru seperti gambar di atas. Kalau korang nak tengok bagaimana Pasar Payang bangunan lama boleh ke link ni.
barang makanan kering (keropok, kacang dan lain-lain)

barangan kain baju....
Barangan peralatan dapur

telur penyu
Pasar Payang yang baru ni nampak lebih tersusun dan cantik sikit la dari yang lama tu. Ada banyak barang jual sebenarnya di sini, dari barang kering hingga ke barangan basah. Yang rare di Pasar Payang ni yang mungkin tiada di tempat lain adalah telu penyu. Di sini ada jual telur penyu.
Kalau dah penat berjalan, shopping, boleh singgah dekat food court dalam Pasar Payang ni. Macam-macam ada....
antara kedai makan dalam Pasar Payang
Kepada yang datang ke Pasar Payang ni, bagi yang dah biasa datang Pasar Payang bangunan lama, korang datang je ikut arah yang korang dah tahu tu, sebab Pasar Payang baru ni bersebelahan je dengan Pasar Payang yang lama. Bagi yang tak biasa sampai, disertakan di sini gps koordinat dan google map Pasar Payang Kuala Terengganu.
Gps Koordiant : 5°20'14.8"N 103°08'09.6"E atau 5.337435, 103.136009

No comments:

Post a Comment