Makan malam di Nurul Ikan Bakar Special, Sungai Petani

Restoran Nurul Ikan Bakar Special, Sungai Petani
Restoran Nurul Ikan Bakar Special yang pertama aku pergi ada di Pulau Pinang. Nurul Ikan Bakar di  Pulau Pinang dekat je dengan jabatan pertama Pulau Pinang. Tapi kali ni aku singgah lagi di Nurul Ikan Bakar Special, tapi bukan di Pulau Pinang, tapi di Sungai Jagung, Sungai Petani, Kedah. Maknanya yang ni adalah cawangannya la. Makanan di sini lebih kurang sama je dengan yang terlatak di Pulau Pinang.
Nurul Ikan Bakar Special, Sungai Petani
Banyak makanan laut yang fresh yang korang boleh pilih sendiri. Ada juga yang masih hidup seperti ketam-ketam yang dibiarkan berenang-renang dalam akuarium. Bila ada order dari customer baru di tangkap untuk dimasak.
ikan-ikan, sotong dan sebagainya yang fresh

kerang, kepah pun nampak sempoi
Selain dari makanan set seperti siakap tiga rasa, sotong goreng tepung, sayur-sayur, dan lain-lain lagi, di Nurul Ikan Bakar juga ada menu goreng-goreng. Tapi kebiasanya kalau orang datang ke sini, semuanya nak makan masakan seafood yang fresh. 
Tapi terjahan aku kali ni takde la aku nak order yang set...tak cukup bajet..hihihihi
nasi goreng USA

sotong masak halia

sotong goreng tepung

sup ayam

tak lupa jugak, sambal belacan
Kepada warga Sungai Petani, tak perlu bersusah payah untuk makan di Restoran Nurul Ikan Bakar Special yang di Pulau Pinang. Di Sungai Petani pun ada. Ada di Sungai Jagung. Boleh rujuk gps koordinat dan google map seperti di bawah.
gps koordinat : 5°39'21.7"N 100°27'56.0"E dan 5.656019, 100.465545

No comments:

Post a Comment